Pilates


Wil je sterker worden in je buik- en rugspieren, je mobiliteit verbeteren en blessures voorkomen of er juist van herstellen? Dan is pilates wat voor jou!


We doen een reeks oefeningen op de mat waarbij je gecontroleerd en geconcentreerd beweegt. Je gebruikt hierbij vooral je dieper gelegen buikspieren maar ook armen en benen komen aan bod. Een goede ademhaling helpt je hierbij. Je hoeft niet lenig te zijn, iedereen kan pilates doen, binnen zijn of haar eigen mogelijkheden.


Pilates is goed te combineren met intensievere krachttraining en met yoga voor de ontspanning.

De pilates wordt gegeven door Pascal: “Naast yoga geef ik ook pilates omdat het nog meer bijdraagt aan een krachtige core. De combinatie vind ik fantastisch. Door pilates word je merkbaar sterker, wat helpt bij andere sporten zoals hardlopen. Ook in het dagelijks leven heb je er profijt van, bijv. minder last van je (onder)rug. Ik zou zeggen probeer het eens!”.


Wat is het verschil tussen yoga en pilates?

Waar yoga is gericht op het kunnen ontspannen in de houdingen waarbij we het hele lijf aanspreken is pilates bedoeld om de core te versterken. We doen oefeningen op de mat waarbij je je concentreert op je neutrale stand van de rug en bekken en vooral werkt met je buik- en rugspieren.


Wanneer zijn de lessen?

De pilateslessen zijn elke donderdag van 20.15 tot 21.15 uur.


Wat heb ik nodig?

Draag gemakkelijke kleding en neem een (yoga)mat mee, een of twee handdoeken en een flesje water.


Kan ik eerst een proefles doen?

Zeker, een proefles is gratis. Je bent van harte welkom om het eens te proberen.


 
 
 
Kaart
Opbellen
E-mail
Info